تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

" عوض کردن فیلتر تصفیه آب خود را به ما بسپارید..."

از جمله مهم ترین نکات که حتی از خرید دستگاه تصفیه آب نیز بیشتر حائز اهمیت است، تعویض به موقع فیلتر ها می باشد. در صورتی که بهترین، باکیفیت ترین و گرانترین دستگاه تصفیه آب را هم خریداری کنید بازهم باید فیلتر های آن را در بازه زمانی مشخص تعویض کنید. توجه داشته باشید که عدم تعویض به موقع و صحیح فیلتر ها نه تنها موجب می شود که دیگر آب تصفیه شده و سالمی نداشته باشید، بلکه احتمال آلوده شدن آب خروجی نیز وجود خواهد داشت.

تعویض دوره ای فیلتر تصفیه آب ، برای کارکرد بهتر تصفیه آب و همچنین حفظ کیفیت بالای آب شرب  لازم است و باید به طور مرتب، هر شش ماه یکبار ، فیلتر ها تعویض شوند.

> ۳ فیلتر پایینی ( فیلتر های پیش تصفیه ) : هر شش ماه یکبار نیاز به تعویض دارند.

> فیلتر های ۵ و ۶ : این فیلتر ها که در بالای دستگاه تصفیه آب ، به صورت افقی نصب شده اند سالی یکبار نیاز به تعویض دارند.

> فیلتر اصلی یا ممبران : به طور تقریبی دو سال عمر می کند و بهتر است بعد از دو سال تعویض شود تا به دیگر قطعات دستگاه آسیبی نرسد.

* تـوجـــه تـوجـــه *

همراهان عزیز به این نکته توجه داشته باشید که هرگز تعمیر و یا تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خود را به افرادی که در این زمینه تخصص ندارند و یا بسیاری از افراد که در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی فعالیت می کنند، به اصطلاح آچار به دست هستند، نسپارید. در برخی موارد دیده شده متاسفانه فردی که متخصص نیست اقدام به تعویض فیلتر های دستگاه نموده است و بدون تنظیم tds دستگاه که مهم ترین بخش پس از تعویض فیلتر دستگاه می باشد، اقدام به استفاده از دستگاه نموده اند. این بی توجهی موجب شده آبی که از لحاظ کیفیت تنها برای برای رفتن به فاضلاب مناسب است، روی سینک مورد استفاده قرار گیرد و بیماری ها و خسارات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

محصولات برتر آبندیش

تصفیه آب نوا لوتوس 800

دستگاه تصفیه آب هیلر 01

قیمت:

8,700,000

تصفیه آب نوا هیلر

دستگاه تصفیه آب هیلر 02

قیمت:

10,700,000

دستگاه تصفیه آب لوتوس 700

دستگاه تصفیه آب لوتوس 700

قیمت:

7,300,000

تصفیه نوا لوتوس 700

دستگاه تصفیه آب 800

قیمت:

7,900,000

مهم ترین نکات تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

نکته اول: تعویض به موقع و منظم فیلتر های دستگاه تصفیه آب در بازه های زمانی مشخص باید انجام گردد. عدم توجه به این موضوع موجب می شود دستگاه توانایی تصفیه صحیح آب را از دست دهد. همانطور که کمی بالاتر به آن اشاره شد بازه زمانی مناسب  تعویض فیلتر ها 6 ماه است اما این بازه باتوجه به میزان سختی آب هر منطقه و میزان مصرف می تواند متغییر باشد.

نکته دوم: استفاده از فیلتر های مرغوب از دیگر نکات مهم  و حائز اهمیت است. اطمینان حاصل نمایید که هنگام تعویض فیلتر، سرویس کار دستگاه فیلتر های مناسب و با کیفیتی را جایگزین فیلترهای دستگاه کند. درصورتی که از یک فروشگاه معتبر خرید کنید دیگر نگران مرغوب و اصلی بودن فیلتر و قطعات مورد استفاده در دستگاه تصفیه خود نخواهید بود.

نکته سوم: از دیگر نکاتی که پس از هربار تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب باید به آن دقت کرد، TDS آب می باشد. تنظیم TDS آب پس از هر بار تعویض فیلتر باید توسط سرویس کار انجام گیرد تا در محدوده مجاز قرار گیرد . عدم قرار گرفتن  آن در محدوده مجاز برای افراد مشکل ساز خواهد بود. به طور مثال در صورتی که  بالاتر  از حد معمول قرار گیرد، میزان املاح آب بالا بوده و برای سلامتی مضر خواهد بود.

شما می توانید به سادگی با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در سریع ترین زمان مورد نظر شما، برای تعویض فیلتر ها در محل نصب دستگاه حاضر شوند. نگران نباشید! هزینه فیلتر ها و تعویض آن بسیار مناسب است.

خدمات آبندیش جهت تعویض فیلتر

کمی بالاتر در بخش مهم ترین نکات تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب، به نکته مهمی یعنی استفاده از انواع فیلترالیافی  های با کیفیت و مرغوب در هنگام تعویض فیلتر دستگاه های تصفیه آب اشاره شد. از دیگر موضوعات اشاره شده در این بخش نیز باید به خرید از نمایندگی معتبر اشاره کرد. اما مهم ترین ویژگی نمایندگی تصفیه آب آبندیش به عنوان بهترین انتخاب برای شما جهت تعویض فیلتر دستگاه چیست؟

 در مجموعه آبندیش هر سه فیلتر مرحله پیش تصفیه دستگاه که هر 6 ماه یکبار باید تعویض شود، از برند معروف و با کیفیت مکس واتر استفاده می شود. توجه داشته باشید که فیلتر های این برند ساخت ایران هستند اما متریال مورد استفاده در آن ها تماما وارداتی می باشد. همچنین در صورتی که میزان سختی آب محل مورد نظر شما که توسط کارشناسان ما بررسی می شود، بالا تر از میزان متعادل باشد از فیلتر قوی تری مانند فلکس تک و یا سایر برند های قوی موجود در بازار استفاده خواهد شد. فیلتر های نام برده توانایی حذف 100 درصدی کلر و املاح موجود در آب را داشته و البته ویژگی افزایش طول عمر فیلتر ممبران را نیز  خواهند داشت.

پس از تعویض هر 6 ماه فیلتر های پیش تصفیه، نوبت به تعویض فیلتر های اصلی دستگاه تصفیه آب مانند مینرال، کربن و… می رسد. دقت داشته باشید که زمان تعویض فیلتر های ذکر شده هر 1 سال یکبار می باشد و ما در مجموعه آبندیش از بهترین برند یعنی برند نوا برای تعویض آن ها استفاده می کنیم. اما در مورد فیلتر ممبران این نکته حائز اهمیت است که، برند های متفاوت و مختلفی در حاضر برای در بازار موجود است اما ما  این اطمینان را به شما می دهیم که باکیفیت ترین فیلتر ممبران موجود در بازار را برای تعویض فیلتر دستگاه شما استفاده کنیم.

ممبران تصفیه آب

تعویض کردن فیلتر یکساله شامل 5 فیلتر دستگاه (کل فیلتر ها بجز فیلتر ممبران)

  1. فیلتر الیافی 
  2. فیلتر کربن پودری (گرانول)
  3. فیلتر کربن جامد (بلاک)
  4. فیلتر پست کربن (فیلتر پنجم)
  5. فیلتر مینرال یا مواد معدنی

تعویض کردن فیلتر 6 ماهه شامل 3 فیلتر ( کل فیلترهای پیش تصفیه )

  1. فیلتر الیافی 
  2. فیلتر کربن پودری (گرانول)
  3. فیلتر کربن جامد (بلاک)

گارانتی و ضمانت تعویض فیلتر تصفیه آب

باتوجه به آگاه شدن هر روزه افراد نسبت به عدم خرید فیلتر های بی کیفیت و نامرغوب، اما همچنان هستند افرادی که جهت تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب با ما تماس می گیرند اما فیلتر های خود را از بازارخریداری نموده اند. ما در مجموعه آبندیش  یکی از تکنسین های مجرب خود را جهت تعویض فیلتر های دستگاه شما عزیزان ارسال کرده اما هیچگونه تعهد و ضمانتی جهت تعویض فیلتر، به شما مشتریان عزیز ارائه نخواهیم داد. به این نکته دقت کنید، که در اکثر مواقع فیلترهای خریداری شده اورجینال نبوده و حتی پس از یک دوره مصرف مشکلاتی چون بو و مزه بد و حتی گاها عدم عملکرد صحیح دستگاه را برای شما به همراه خواهند داشت. اما توجه داشته باشید در صورتی که فیلترهای دستگاه نیز توسط سرویس کار تصفیه آب  آبندیش تامین گردد، ما تماما بخش تعویض فیلتر دستگاه شما را که  توسط مجموعه آبندیش صورت گرفته ضمانت می نماییم.

فیلتر مرحله اول (PP)

بسته به کیفیت فیلتر و کیفیت آب، باید در بازه‌های زمانی بین 2 هفته تا 6 ماه تعویض گردد. هرگاه رنگ روی این فیلتر، به رنگ قهوه‌ای درآمد، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

فیلتر مرحله دوم (UDF)

در مصارف خانگی باید هر 6 ماه یکبار، تعویض گردد. قیمت تعویض این فیلترها به نوع آن‌ها بستگی دارد.

فیلتر مرحله سوم (CTF)

این فیلتر کاملاً مشابه فیلتر UDF بوده و باید هر 6 ماه یکبار تعویض گردد. قیمت تعویض این فیلترها به نوع آن‌ها بستگی دارد.

فیلتر مرحله چهارم (ممبران یا RO)

این فیلتر زمان مشخصی برای تعویض ندارد. زمانی باید این فیلتر را تعویض کردن که دچار خرابی شده باشد. این فیلترها می‌توانند در حدود 1.5 تا 4 سال، عمر مفید داشته باشند.

فیلتر مرحله پنجم (پست کربن)

زمان تعویض این فیلتر هر 1 سال یکبار می‌باشد. بسته به میزان استفاده از دستگاه تصفیه آب، این زمان می‌تواند متغیر باشد.

فیلتر مرحله ششم (مینرال)

این فیلتر باید در بازه زمان 1 تا 1.5 سال، تعویض گردد. این زمان تقریبی بسته به میزان استفاده و کیفیت آب تصفیه شده، متفاوت می‌باشد.

فیلتر قلیایی یا آیکالاین (AlKALINE)

یک سال پس از استفاده از دستگاه تصفیه آبی که از این فیلتر برخوردار است، این فیلتر باید تعویض گردد.

فیلتر فرابنفش (UV)

این فیلتر نیز مانند فیلتر ممبران بوده و زمان تعویض مشخصی ندارد. هنگامی که لامپ UV فیلتر بسوزد، باید نسبت به تعویض آن، اقدام کرد. عمر مفید این فیلر 1 تا 3 سال می‌باشد.

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب در تهران

تعویض کردن فیلتر در تهران و اطراف شهر تهران توسط مجموعه آبندیش انجام می شود.

مشتریان عزیز ما بعد از معاوضه فیلتر دستگاه در آرشیو مشتریان آبندیش ثبت می شوند و تاریخ تعویض آنها بصورت دوره ای و هر شش ماه یکبار به آنها یاد آوری خواهد شد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمان تعویض کردن فیلتر ها به دو دوره 6 ماهه و یک ساله تقسیم می شود. هر شش ماه یکبار 3 فیلتر پایینی دستگاه تعویض می شود.
زمان تعویض کردن فیلتر اصلی تصفیه آب یا ممبران، به صورت میانگین هر دو سال یکبار است. اگر احساس می کنید طعم آب تغییر کرده و یا در کتری و سماور رسوب مشاهده کردید، زمان تعویض آن فرا رسیده است.
فیلتر های کوچک افقی که معمولا در بالای دستگاه تصفیه آب قرار دارند بصورت سالیانه تعویض می شوند.

نوع فیلتر تصفیه آب مورد استفاده آبندیش بسیار مرغوب بوده و از قیمت مناسبی برخوردار است. 

سوالات متداول تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب - آبندیش

سوالات متداول

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب برای حذف ذرات آلودگی، باکتری ها و مواد آلی از آب و حفظ کیفیت آب تصفیه شده ضروری است. فیلترها با گذشت زمان کثیف و اشباع می شوند و برای حفظ عملکرد بهینه دستگاه تصفیه آب نیاز به تعویض دارند.

فاصله زمانی بین تعویض فیلترها به مدل دستگاه تصفیه آب، میزان مصرف روزانه و کیفیت آب بستگی دارد. اغلب توصیه می شود که فیلترهای زیستی هر 6 ماه یا بیشتر تعویض شوند و فیلترهای کربن فعال هر 3-6 ماه یا تعداد معینی از گالن ها تعویض شوند.

برخی از دستگاه های تصفیه آب دارای نشانگرهایی هستند که به شما اطلاع می دهند که فیلترها چه زمانی باید تعویض شوند. همچنین کاهش قابل حصول کیفیت آب فیلتر شده، کاهش جریان آب یا بوها و طعم های نامطبوع می تواند نشانه هایی از نیاز به تعویض فیلتر باشد.

معمولاً فیلترها در دستگاه های تصفیه آب به راحتی تعویض می شوند. اکثر مدل ها دستورالعمل های خاصی برای تعویض فیلتر دارند. به طور کلی، باید دستگاه را خاموش کنید، فیلترهای قدیمی را با فیلترهای جدید جایگزین کنید و سپس دستگاه را راه اندازی مجدد کنید.

استفاده منظم از پیش فیلترها، نگهداری صحیح دستگاه تصفیه آب و استفاده از آب شهری با کیفیت بهتر می تواند عمر مفید فیلترها را افزایش دهد. همچنین عدم استفاده از آب داغ برای تصفیه و جلوگیری از یخ زدگی فیلترها در زمستان نیز می تواند به حفظ فیلترها کمک کند.

فرم درخواست تعویض فیلتر